Dag 03 – Hetaste hårtipset.

Hmm... hetaste hår tipset,
jag har faktiskt många frisyrer som jag tycker är snygga,
fast vissa av dom kan inte göra längre pga av jag har kort hår nu! fast det är jag super nöjd med!
Men iallafall, naturligt hår är min favorit, långt ,lite lagom vågigt.
Eller när man badat i saltvatten så får håret så naturliga lockar, jag älskar det!
Jag tycker också om frisyrer som en slarvig knut, eller slarvig hästsvans!
Jag har verkligen fastnat för det med naturligt, det  ser så bekvämt och fräscht ut!
Jag har svårt o nämna några "specifika" frisyrer som jag kan tipsa om,  överdriv inte!
Tex, det här med spikplattat hår o volymen på max, är inte det lite uttjatat nu? jag tycker det.
Jag tycker istället det är snyggt om håret är inte helt jämn plattat, när det "leker" lite, och en hästsvans ska inte vara perfekt, det gör inget om lite hår sticker ut här o var, det är sjukt när det inte ser tillgjort ut!
Men något jag brukar göra när jag känner mig snygg, kanske inte låter så super snyggt men..
jag duschar på kvällen, använder bra oljor och sånt, sen fönar jag till det lite (o glöm inte värmeskydd) så håret får lite mer lyster o volym,  sen plattar jag till luggen o lite i nacken,   sen sover jag med det lite extra "puffigt", och nästa dag jag vaknar, så har den en fin "form" , så plattar jag till det lite, o sprayar lite håår spray på lagret under översta lagret, så om volymen försvinner kan har man lite spray som kan bygga upp det,
och sen blir håret naturligt fint, och sen kan man göra som man vill, om man tex vill ha nån fläta i luggen, eller dra bak luggen o sätta upp i klämmor, är upp till vad man känner för, men jag känner mig iallfall bekväm i detta, och det är min egen favorit på mitt hår !
här kommer lite bilder på snygga frisyrer!

väldigt naturligt o bekvämt!
slarvigt o snyggt!
slarvig svans! mmmm
såkallad svinrygg är också sjukt snyggt!
,
här är mitt egna, såkallade slarvigt fixade hår vilket jag själv tycker är väldigt fint o naturligt!
tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0